Elsevier: Journalists and readers oppose name change

An attempt by FTSE 100 publisher Relx to strip the Dutch magazine Elsevier of its name has triggered a backlash from the publication’s journalists and an unlikely coalition of Dutch business grandees.

Relx, formerly known as Reed Elsevier, agreed to sell current affairs weekly Elsevier earlier this year on condition that the new owners change its name to avoid confusion with its scientific journal division of the same name.

The magazine Elsevier has been a staple of Dutch public life for more than a century. It was founded in 1891 and is the most popular current affairs magazine in the Netherlands, selling almost 90,000 copies per week.

For the full story read The FT

Related Post